Menü
ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
A jelen általános szerződési feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) a www.majomkenyer.hu internetes honlapon (a továbbiakban: „Honlap”) elérhető élelmiszer csomagküldő-kiskereskedelem (’házhozszállítás’) útján történő megrendelésének (a továbbiakban: „Szolgáltatás”) feltételeit, valamint az azzal összefüggő lényeges körülményeket tartalmazzák.
Az ÁSZF elfogadása előfeltétele a Honlapon keresztül elérhető Szolgáltatás igénybevételének, azaz a megrendelések leadásának és a vásárlásnak. A Vevő a Szolgáltatás igénybevételének megkezdésével elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el a jelen ÁSZF, valamint a Szolgáltató Adatvédelmi és Adatkezelési Szabályzatát is (a továbbiakban: „Szabályzat”). A Szabályzat a jelen ÁSZF szerves részét képezi és annak rendelkezéseire figyelemmel értelmezendő.
A Szerződésre különösen az alábbi jogszabályok vonatkoznak:
151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról;
45/2014 (II.26) kormányrendelet a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól;
19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól
Cégnév: Majomkenyér.hu Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1063 Budapest, Szinyei Merse utca 21. I. em. 5. ajtó
Adószám: 24248796-2-42
Cégjegyzékszáma a Fővárosi Törvényszék Cégbíróságánál: 01-09-997731
Elektronikus elérhetőség: majomkenyer@majomkenyer.hu
Szerződés nyelve: magyar
Telefonos elérhetőség: 06 20 5063435
Kapcsolattartó: Salgó-Agócs Andrea
Felek: Szolgáltató és Vevő együttesen
Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
Honlap: majomkenyer.hu weboldal, amely távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköznek minősül
Szerződés: Eladó és Vevő között a Honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz
Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt alkalmaznak
Termék: a Honlap kínálatában szereplő, a Honlapon forgalomba hozott és értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi
Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy, aki a Honlapon megrendelés ad le.
Vevő/Ön: a Honlapon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy, jelen szerződés esetében a Vállalkozás és Fogyasztó együttesen
Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás (Szolgáltató) között kötött szerződések esetén (a továbbiakban: fogyasztói szerződés) a Polgári Törvénykönyv szerinti,
A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF részben vagy egészben történő módosítására. A legújabb ÁSZF módosításról rövid felhívás formájában a nyitó oldalon tájékoztatja a Szolgáltató a Honlap látogatóit, illetve felhasználóit. ÁSZF és annak mindenkori módosítása a közzétételkor lép hatályba és a módosítás közzétételét követően a Szolgáltatás igénybevételének megkezdésével a Honlap látogatója, illetve felhasználója elfogadja és magára nézve kötelezőnek tekinti a hatályos módosított ÁSZF rendelkezéseit.
A módosítás hatályba lépését megelőzően leadott rendeléseket nem érinti a módosítás.
4.1. A Szolgáltatás területi hatálya
A Szolgáltató Honlapja az internet segítségével mind belföldről, mind pedig külföldről is elérhető. A szállítás költségét a honlapon tünteti fel a Társaság.
4.2 A Szolgáltatás igénybevételének feltételei
A Honlapon keresztül biztosított Szolgáltatás csak olyan felhasználók számára érhető el, akik jog és cselekvőképességgel rendelkeznek, illetve nem természetes személy esetén jogszerűen bejegyzettek.
5.1 Regisztráció folyamata
A regisztrációt a Honlap látogatója a Regisztráció menüpont alatt található adatlap kitöltésével tudja elvégezni. A Vevő által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási, illetve egyéb problémákért és esetleges többletköltségekért és/vagy károkért a felelősség kizárólag Vevőt terheli. A Vevő az általa a regisztráció során megadott adatokat, beleértve az azonosítót és a hozzá tartozó jelszót bármikor módosíthatja. A regisztrációt a Vevőnek egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
Regisztrálni magánszemélyként, valamint a Majomkenyér termékek viszonteladójaként (cégként) lehetséges a kért adatok megadásával. Amennyiben valaki úgy regisztrál viszonteladóként, hogy valójában nem a Majomkenyér termékek viszonteladója, kizárható a vásárlásból.
A Szolgáltatás megrendelése és teljesítése közötti időpontban történt, a kiszállítást érintő adatmódosításokat azonban a Szolgáltató a tőle elvárható legnagyobb gondosság mellett sem tudja minden esetben nyomon követni, így az abból eredő esetleges kellemetlenségekért, késedelemért és károkért felelősséget nem vállal.
A Szolgáltatót továbbá nem terheli felelősség a Vevő azonosítójának és/vagy jelszavának, valamint banki azonosítóinak illetéktelenek részére hozzáférhetővé válásából eredő károkért. A Vevő az azonosítójának és/vagy jelszavának elfelejtése, elvesztése, valamint illetéktelenek részére hozzáférhetővé válása esetén az majomkenyer@majomkenyer.hu e-mail címen tud segítséget kérni a Szolgáltatótól.
5.2 A megrendelés/vásárlás folyamata
A Vevő kosárba válogatja a termékeit. Magánszemélyként van lehetőség a vendégként, vagyis regisztráció nélkül történő vásárlásra. Cégként, viszonteladóként csak regisztrációval történő vásárlásra van mód.
A vásárlás végén a kosár ikonra kattintva ellenőrizheti, módosíthatja a kosár tartalmát.
A kosár tartalom véglegesítését követően Fizetési módot választ.
Elektronikus fizetés kizárólag a BARION fizetési rendszeren keresztül lehetséges, tehát az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
Az előfizetéses termékek esetében a BARION ismétlődő fizetés formájában az előfizetés ideje alatt havonta levonja az előfizető Vevő számlájáról a termék előfizetésének összegét. A Vevő által kapott bankszámlakivonaton elfogadóhelyként a Barion Payment Zrt. fog szerepelni.
Amennyiben az előfizetést nem szeretné a Vevő megújítani, azt a FIÓKOM oldalon tudja lemondani.
Az elektronikus fizetés mellett van mód utánvétes fizetési módot is választani.
A megrendelés kifizetését követően elektronikus számlát küldünk.
A rendelés beérkezésekor a Vevő kap egy visszaigazoló emailt a megrendeléséről.
A megrendelést a rendszerünkkel összekötött logisztikai szolgáltatóhoz továbbítjuk.
A Vevő a logisztikai cégtől kapja a következő emailt arról, hogy a csomagját összekészítették és feladták. Ezt követően a futárszolgálattól is kap értesítést, amikor érkezik hozzá a csomag.
5.3 A Szolgáltatásra vonatkozó szerződés létrejötte
A Vevő a Szolgáltatás igénybevételével, a megrendelésének leadásával, illetve a jelen ÁSZF elfogadásával szerződést köt a Szolgáltatóval. A szerződés tárgya a Vevő által a Honlapon keresztül megrendelt termékek megvásárlása és csomagküldő-kiskereskedelem keretében történő házhozszállítása.
A megrendelést követően a Vevő egy automatikus rendszerüzenet, melyben tájékoztatjuk, hogy rendelése a rendszerbe megérkezett, feldolgozását megkezdtük. Ezt követően legkésőbb 48 órán belül, a rendelés feldolgozását követően a második visszaigazoló e-mail kiküldésével válik a megrendelés véglegessé. Ebben az e-mailben tájékoztatást küldünk a rendelését feldolgozásáról, illetve a várható szállításról. A második visszaigazoló email (ajánlat elfogadó e-mail) a Szolgáltató részéről a Vevő által tett vételi ajánlat elfogadásának minősül, mellyel létrejön a szerződés a Vevő és a Szolgáltató között.
A Szolgáltató nem felel szerződésszegésért, illetve a nem szerződésszerű teljesítésért azon esetekben, amelyek a Szolgáltató által elháríthatatlan külső okra vezethetők vissza.
5.4 Megrendelések egyeztetése, törlése
A Szolgáltató a megrendelések beérkezésekor, amennyiben a Vevő adatai nem egyértelműek vagy valódiságuk kérdéses, a regisztráció során megadott telefonszámon és/vagy e-mail címen felkeresheti a Vevőt adategyeztetés érdekében.
Bármely okból sikertelen adategyeztetési eljárás esetén a Szolgáltató jogosult érvényteleníteni a megrendelést és törölni azt a Vevő által megadott e-mail címre történő értesítéssel egyidejűleg.
A megrendelés visszavonását vagy módosítását az azt leadó Vevő legkésőbb a megrendelés tervezett szállítási időpontját 36 órával megelőzően lehet jelezni a vevőszolgálatnak a majomkenyer@majomkenyer.hu elektronikus levelezési címen, illetve a Honlapon megadott telefonos hívószámon.
5.5 Fizetési módok webshopos megrendelés esetén
A webshopban a Vevő a Szolgáltatás keretében leadott rendelésének ellenértékét(i) a Honlapon keresztül elérhető internet bankos fizetőfelületen keresztül kártyával, (ii) átutalással vagy (iii) a megrendelt csomag átvételekor készpénzben teljesíti.
A házhozszállítás díját a megrendelés végleges jóváhagyásakor a Honlap kijelzi a Vevő számára.
A Szolgáltató a magánszemélyeknek e-számlát, a viszonteladónak pdf formátumú számlát küld az szamlazz.hu.-n keresztül a szolgáltatás megrendelője részére a fizetési kötelezettség teljesítése után.
Amennyiben a rendelés ellenértéke részben vagy egészben nem került a tervezett kiszállítási napig átutalásra, illetve a rendelés kézbesítése alkalmával készpénzben rendezésre, a Szolgáltató jogosult megtagadni a leadott rendelés teljesítését, illetve kézbesítését az ellenérték hiánytalan kifizetéséig. A Vevő a megrendelés összes tételét egyben átveheti, vagy a teljes megrendelés átvételét megtagadhatja, amennyiben annak tartalmával vagy bármely tételével elégedetlen, azaz a Szolgáltató nem végez és nem fogad el részteljesítést.
5.6 Felelősség az internetes fizetési terminál tekintetében
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Honlapon keresztül elérhető, az adott Bank által biztosított internetes fizetési felülettel kapcsolatosan felmerülő bármilyen nemű meghibásodásból eredő közvetett vagy közvetlen kárért. Azzal kapcsolatosan a Vevő közvetlenül az adott Bankhoz kell, hogy forduljon.
5.7 Termékek ára
A Szolgáltató a Szolgáltatás keretében vásárlásra felajánlott termékeket a Honlapon feltüntetett árakon kínálja, amelyek magukba foglalják az általános forgalmi adót (vagyis bruttó árak). A Szolgáltató ezen árakat jogosult bármikor megváltoztatni azzal, hogy azok a Honlapon történő közzétételük időpontjától hatályosak, de a már a módosítás hatálybalépését megelőzően leadott rendelések ellenértékét nem befolyásolják.
5.8. Megrendelések házhozszállítása
A házhozszállítás részletes leírását és annak költségét a Honlapon teszi közzé a Szolgáltató, amelyek jelen ÁSZF részét képezi. A szállítási díjak az https://www.majomkenyer.hu/fizetes-es-szallitas/ oldalon találhatóak.
5.9. Szállítás csomagautomatába, csomagpontra
A webhsopban a házhoz szállítás mellett az online megrendelés során van lehetőség a GLS csomagpont vagy csomagautomatára történő kézbesítés kiválasztására is.
A Pénztár oldalon, a számlázási adatok megadását követően, a részösszeg alatt választható a GLS csomagpontok, csomagautomatás opció. A bejelölést követően a “Válassz egy átvételi helyet”-re kattintva tudja kiválasztani a csomag kézbesítési helyét.
Ezt követően a fizetési módok közül a BARION-os kártyás fizetés, vagy az utánvétes fizetés választható.
A szállítási díjak az https://www.majomkenyer.hu/fizetes-es-szallitas/ oldalon találhatóak.
5.10. EURO-s fizetés
A webshopban van lehetőség eurós fizetésre is, valamint más országokból történő rendelésre is.
A weboldal jobb felső sarkában van lehetőség HUF (forint) és EUR (euro) pénznem közötti választásra. Amennyiben az EUR kerül kiválasztásra, a termékek ára euróban jelenik meg a webshopban.
Ezt követően, a számlázási, szállítási adatok megadásakor kiválasztható az ország, és az ehhez rendelt szállítási költség a rendelés összegzésekor jelenik meg.
A választható országok: Ausztria, Belgium, Bulgária, Csehország, Hollandia, Horvátország, Lengyelország, Luxemburg, Magyarország, Románia, Szlovákia, Szlovénia.
Euroban történő vásárlás esetén csak BARION-os, kártyás fizetésre van lehetőség. A vásárlásról készült számla euróban készül és a számlában a célországnak megfelelő áfatartalom van felszámolva a magánszemélyes megrendelés esetén. Céges rendelés esetén az áfa 0%.
Szállítási díjak zónái:
A szállítás nettó díjai a https://www.majomkenyer.hu/fizetes-es-szallitas/ oldalon találhatóak. Az ÁFA mértéke az a célországban hatályos ÁFA
5.11. Webináriumok (eladások), workshopok értékesítése, azon való részvétel
A Majomkenyér.hu Kft. az általa fenntartott az ugyfelszerzes.hu oldalon webshopok és webináriumok szervezését és értékesítését végzi. A webinariumok díjmentesen megtekinthetők/meghallgathatók, azonban regisztrációhoz kötöttek. A regisztráció, valamint a webinariumokon való részvétel fizetési kötelezettségek nem keletkeztet, továbbá nem kötelez a workshopon való részvételre.
A workshopon való részvétel az ugyfelszerzes.hu honlapon feltüntetett időpontokba, és díjak megfizetését követően vehető igénybe.
A regisztráció, a megrendelés, valamint a fizetés folyamatára a jelen ÁSZF 5. pontjában részletezett rendelkezések az irányadók.
Fogyasztó a jelen ÁSZF 6. pontjában részletezett elállási jogát a következő eltéréssel alkalmazhatja:
45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § szerint a fogyasztó nem gyakorolhatja elállási jogát az alábbi esetben: szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elveszíti elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést.
Vagyis a megadott időben, és a honlapon részletezettek szerint megtartott workshop vonatkozásában megkötött szerződéstől a fogyasztó utólag nem állhat el.
Abban az esetben, ha a workshop bármilyen okból elmarad, szolgáltató jogosult 1 alkalommal új időpontot biztosítani. Amennyiben fogyasztó a pót időpontban nem tud részt venni a workshopon, vagy szolgáltató nem biztosít új időpontot, abban az esetben fogyasztót az elállási jog megilleti, melynek folyamatára a 6. pontban részletezett szabályok az irányadók.
5.12. Regisztráció a senseofcare.majomkenyer.hu weboldalra
A weboldal kétféle regisztrációval vehető igénybe: Felhasználóként vagy Szakmai partnerként.
A Felhasználói regisztrációra az 5.1 pontban foglaltak vonatkoznak.
A Szakmai partner egy úgynevezett „affiliate partner”, ami azt jelenti, hogy kedvezményeket kap a vásárlásai után, illetve jutalékot azok után a vásárlások után, amik rajta keresztül érkeznek az oldalra. A Szakmai partner regisztrációs folyamatára is a jelen ÁSZF 5.1 pontjában meghatározottakat kell alkalmazni, azzal, hogy a regisztrációs folyamat során a „szakmai partnerként regisztrálok” opciót kell választania. Ezt követően hagyjuk jóvá a regisztrációját, az oldal használatára a jóváhagyást követően jogosult.
Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!
A fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát
A jelen pontban foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.
Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.
Elállási nyilatkozat, a fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása
A fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogát az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja. Ha a Fogyasztó élni kíván elállási jogával, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségeken a Szolgáltató részére. Ebből a célból a fogyasztónak minősülő Vevő felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is. Ha nem használja az elállási nyilatkozat – mintát a Fogyasztó, úgy az elállásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozatát köteles írásban eljuttatni Szolgáltató részére.
A fogyasztó elállási nyilatkozatának érvényessége
Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A határidő a megrendelés átvételétől számított 14 nap.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta.
A Szolgáltató a fogyasztó elállási nyilatkozatát annak megérkezését követően köteles elektronikus adathordozón visszaigazolni.
A Szolgáltató kötelezettségei a fogyasztó elállása esetén
A Szolgáltató visszatérítési kötelezettsége
Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a Szolgáltató legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét, hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.
A Szolgáltató visszatérítési kötelezettségének módja
A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a Szolgáltató a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a Szolgáltató a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám, vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Szolgáltatót felelősség nem terheli.
Többletköltségek
Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Szolgáltató nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettségünk.
Visszatartási jog
A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a Fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Utánvéttel vagy portósan feladott küldeményeket nem áll módunkban elfogadni.
A Fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén
A termék visszaszolgáltatása
Ha a Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a Szolgáltatónak vagy a Szolgáltató által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.
A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése
A Fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket a Szolgáltató címére kell visszaküldeni. Ha a Fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött – szolgáltatásnyújtásra vonatkozó – szerződést, köteles a felmondás Szolgáltatóval való közlése időpontjáig teljesített szolgáltatással arányos díjat a Szolgáltató számára megfizetni. A Fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell megállapítani. Ha a Fogyasztó bizonyítja, hogy az ily módon megállapított teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani. Kérjük, vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.
Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a Termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.. A Szolgáltató tehát követelheti a Termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenés, illetve észszerű költségeinek megtérítését.
Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható
A Szolgáltató kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:
A termék megnevezése, az összetevők listája, aránya, a nettó mennyiség, a gyártó neve és címe, a tárolási és felhasználási leírás mellett a termékek szavatossági ideje, vagyis a minőség megőrzésének várható időtartama (szavatossága) megtalálható minden esetben a termék csomagolásán.
A szavatossági idő megjelöléssel garantáljuk, hogy a megfelelő tárolás mellett a (bontatlan) termék a feltüntetett időtartam alatt (dátumig) fogyasztható, minőségét megőrzi.
Tekintettel arra, hogy termékeink elkészítéséhez nem használunk tartósítószert, a terméken lévő címke tartalmazza a felbontás utáni tárolás módját, és javasolt elfogyasztásának időtartamát.
A Polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény által kötelezően előírt kellék-, és termékszavatosságot) Ptk. 6:159. § és 6:168. §) vállaljuk azzal, hogy a termékekhez jótállás nem kapcsolódik, mivel nem értékesítünk olyan terméket, amely tartós fogyasztási cikknek minősülne.
A Honlap használatával és az azon keresztül elérhető Szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos további feltételek és információk a Honlapon megtalálhatóak és jelen ÁSZF részét képezik.
A Szolgáltató minden tőle telhetőt elkövet a Honlap, és a Honlapon igénybe vehető Szolgáltatások folyamatos elérhetősége érdekében, azonban nem tudja garantálni annak folyamatos működését és a Szolgáltatás folyamatosságát. A Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan közvetlen, vagy közvetett károkért, amelyeket a Szolgáltatótól független technikai leállás, szünet, vagy harmadik személyek által elhelyezett romboló alkalmazások vagy programok okoznak. A Szolgáltató minden tőle elvárható intézkedést megtesz a Honlap látogatásának és használatának, biztonságosságának és megbízhatóságának érdekében, azonban ennek ellenére is előállhatnak olyan technikai hibák, amelyek lehetőségének tudomásulvételét a Honlap látogatói és felhasználói részéről vélelmez a Szolgáltató.
Honlapon teljes tartalma, így különösen az azon található adatok, tájékoztatók, képek, leírások, szövegek, ábrák és a Honlap arculata, megjelenése és felépítése, az egyes funkciók kivitelezése a Szolgáltató kizárólagos tulajdonát képezi és mint olyan szerzői jogi oltalmat élvez. A Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül azok felhasználása sérti a Szolgáltató szerzői jogait és jogi következményeket von maga után. A Honlapra történő hivatkozás elhelyezése más felületeken engedélyezett, amennyiben a hivatkozás a Honlap főoldalára vezet, a Honlap belső oldalaira hivatkozás kizárólag a teljes oldal tartalmára történő hivatkozás esetében megengedett a Szolgáltató előzetes jóváhagyása mellett. Egyik esetben sem történhet a hivatkozás olyan formában, hogy azzal a Honlap, illetve annak valamely belső oldala vagy tartalma egy másik honlap tartalmaként tűnjön fel.
A Honlapon megjelenített képek, színárnyalatukban eltérhetnek a valóságostól, ami függhet a Vevő monitorának kijelzőjétől.
A Honlapon megjelenített termékek receptúrája a beszállítói ellátottság okán módosulhat, így előfordulhat, hogy a kiszállított terméken – nem számottevő mértékű, a termék minőségét nem befolyásoló – eltérés van a webshopban feltüntetett gyártási szériához képest. A kiszállított terméken mindig a termék aktuális összetétele szerepel.
Kérjük a felhasználókat, hogy az illusztrációként feltüntetett képet, grafikát szíveskedjenek egyeztetni a rendelt termék adatival, esetlegesen az majomkenyer@majomkenyer.hu e-mail címen segítséget kérni a Szolgáltatótól.
11 Jogvita/Panaszkezelés
Panaszügyintézés és jogérvényesítési lehetőségek
A Vevő a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
A Vevő szóban vagy írásban közölheti a Szolgáltatóval a panaszát, amely a Szolgáltatónak, illetve a Szolgáltató érdekében vagy javára eljáró személynek az áru Vevő részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik.
A szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vevő a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben a fogyasztónak átadni. Telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb 30 napon belül – az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően – az érdemi válasszal egyidejűleg megküldeni. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt a Szolgáltató – ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérően nem rendelkezik – a beérkezését követően harminc napon belül köteles írásban, érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a Szolgáltató indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a Szolgáltató köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
A Szolgáltató a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 3 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Szolgáltató a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.
Amennyiben a Szolgáltató és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben a fogyasztó fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi hatóság kérelemre, vagy hivatalból eljár, vizsgálva ezzel a Szolgáltató piaci magatartását fogyasztóvédelmi szempontból. Az Ön egyedi ügyét azonban a békéltető testület oldja meg, azaz a fogyasztóvédelmi hatóság ebben az esetben átteszi a kérelmező ügyét a békéltető testülethez.
A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/
Vitarendezési eljárás az Európai Unió online vitarendezési platformján keresztül
https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Online adásvételi szerződéssel összefüggő fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, akár határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a fenti linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a békéltető testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók a távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatalokat jelölte ki a jogszabály. A kormányhivatalok elérhetősége: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek
Békéltető Testület
Tájékoztatjuk, hogy Ön velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ön fogyasztói panaszát elutasítjuk, úgy Ön jogosult az Ön lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltető Testülethez is fordulni: a békéltető testület eljárása megindításának feltétele, hogy a fogyasztó a Szolgáltatóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra – a fogyasztó erre irányuló kérelme alapján – az illetékes testület helyett a fogyasztó kérelmében megjelölt békéltető testület illetékes.
A Szolgáltatót a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.
Ennek keretében fennáll a Szolgáltatónak a békéltető testület felhívására történő válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltető testület előtti megjelenési kötelezettség („meghallgatáson egyezség létrehozatalára feljogosított személy részvételének biztosítása”).
Amennyiben a Szolgáltató székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltető testületet működtető kamara szerinti megyébe van bejegyezve, a Szolgáltató együttműködési kötelezettsége a fogyasztó igényének megfelelő írásbeli egyezségkötés lehetőségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttműködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, amely alapján a jogszabályváltozás következtében a Szolgáltató jogsértő magatartása esetén kötelező bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetőség. A fogyasztóvédelemről szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellőzhető majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkező, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelező bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltető testületekkel való együttműködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltető testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.
A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a Szolgáltató kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A kérelmet a békéltető testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely egyéb olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetővé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelő ideig történő tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történő megjelenítését.
A kérelemnek tartalmaznia kell
A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, így különösen a Szolgáltató írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában a fogyasztó rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az előírt egyeztetés megkísérléséről.
Ha a fogyasztó meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolni kell a meghatalmazást.
A Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
http://www.bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek
Az egyes területileg illetékes Békéltető Testületek elérhetőségei:
Amennyiben valamelyik elérhetőségi adat megváltozott, az alábbi linken tudja a legfrissebb elérhetőségi adatokat megtekinteni: https://bekeltetes.hu/udvozlo?id=testuletek
Baranya Vármegyei Békéltető Testület Cím: 7625 Pécs, Majorossy I. u. 36. Telefonszám: 06-72-507-154 Fax: 06-72-507-152 E-mail: info@baranyabekeltetes.hu
| Bács-Kiskun Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4. Telefonszám: 06-76-501-500; 06-76-501-525; 06-76-501-523 Fax: 06-76-501-538 E-mail: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu Honlap: www.bacsbekeltetes.hu |
Békés Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5. Telefonszám: 06-66-324-976 Fax: 06-66-324-976 E-mail: bekeltetes@bmkik.hu | Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1. Telefonszám: 06-46-501-091; 06-46-501-870 Fax: 06-46-501-099 E-mail: bekeltetes@bokik.hu
|
Budapesti Békéltető Testület Cím: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. Telefonszám: 06-1-488-2131 Fax: 06-1-488-2186 E-mail: bekelteto.testulet@bkik.hu
| Csongrád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12. Telefonszám: 06-62-554-250/118 Fax: 06-62-426-149 E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu |
Fejér Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6. Telefonszám: 06-22-510-310 Fax: 06-22-510-312 E-mail: fmkik@fmkik.hu
| Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9021 Győr, Szent István út 10/a. Telefonszám: 06-96-520-217 Fax: 06-96-520-218 E-mail: bekeltetotesulet@gymskik.hu
|
Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület Cím: 4025 Debrecen, Vörösmarty u. 13-15. Telefonszám: 06-52-500-710 Fax: 06-52-500-720 E-mail: bekeltetp@hbkik.hu
| Heves Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3300 Eger, Faiskola út 15. Telefonszám: 06-36-429-612 Fax: 06-36-323-615 E-mail: hkik@hkik.hu
|
Jász-Nagykun-Szolnok Vármegyei Békéltető Testület Cím: 5000 Szolnok, Verseghy park 8. III. emelet 305-306. Telefonszám: 06-56-510-621, 06-20-373-2570 Fax: 06-56-510-628 E-mail: bekeltetotestulet@jnszmkik.hu
| Komárom-Esztergom Vármegyei Békéltető Testület Cím: 2800 Tatabánya, Fő tér 36. Telefonszám: 06-34-513-027 Fax: 06-34-316-259 E-mail: bekeltetes@kemkik.hu
|
Nógrád Vármegyei Békéltető Testület Cím: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/A. Telefonszám: 06-32-520-860 Fax: 06-32-520-862 E-mail: nkik@nkik.hu | Pest Vármegyei Békéltető Testület Cím: 1119 Budapest, Etele út 59-61. II. emelet 240. Levelezési cím: 1364 Budapest, Pf.: 81 Telefonszám: 06-1-269-0703 Fax: 06-1-474-7921 E-mail: pmbekelteto@pmkik.hu
|
Somogy Vármegyei Békéltető Testület Cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6. Telefonszám: 06-82-501-026 Fax: 06-82-501-046 E-mail: skik@skik.hu | Szabolcs-Szatmár-Bereg Vármegyei Békéltető Testület Cím: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2. Telefonszám: 06-42-311-544 Fax: 06-42-311-750 E-mail: bekelteto@szabkam.hu
|
Tolna Vármegyei Békéltető Testület Cím: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25. III. emelet Telefonszám: 06-74-411-661 Fax: 06-74-411-456 E-mail: kamara@tmkik.hu
| Vas Vármegyei Békéltető Testület Cím: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2. Telefonszám: 06-94-312-356 Fax: 06-94-316-936 E-mail: vmkik@vmkik.hu
|
Veszprém Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8200 Veszprém, Radnóti tér 1. földszint 116. Telefonszám: 06-88-429-008 Fax: 06-88-412-150 E-mail: bekelteto@veszpremikamara.hu
| Zala Vármegyei Békéltető Testület Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24. Telefonszám: 06-92-550-513 Fax: 06-92-550-525 E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu
|
Bírósági eljárás. Vevő jogosult a Szolgáltatóval fennálló jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.
A pert keresetlevéllel kell megindítani. A keresetlevélhez csatolni kell minden olyan okiratot, annak másolatát, amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik a Vevő.
A keresetlevélben az alábbi információkat kell feltüntetni:
a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet.