Barion Pixel

A dietetikus válaszol: mi az a komplettálás és miért van rá szükség?

Az étrendünk összeállításánál mindig figyelembe kell venni a megfelelő fehérjebevitel biztosítását, mely különböző élelmiszerek együttes fogyasztásával érhető el abban az esetben, ha csak növényi fehérjéket fogyasztunk.

A fehérjéket a zsírokhoz hasonlóan állati és növényi eredetű fehérjeforrásokban is megtalálhatjuk. Mivel a növényi eredetű fehérjeforrások többsége nem komplett fehérjeforrás, vagyis bizonyos fehérjékből hiányos, tudatosan kell megválogatni az élelmiszereket, hogy azok kiegészítsék egymás fehérjetartalmát.

A növényi eredetű fehérjeforrások közül egyedül a szója számít teljes értékűnek, vagyis tartalmazza a szervezet számára szükséges esszenciális aminosavakat. Éppen ezért vegetáriánus, vagy vegán étkezés során a legjobban felhasználható, a húsok fogyasztásából bevitt fehérje helyettesítésére. A többi növényi eredetű fehérjeforrás kizárólagos fogyasztása (pl.: szárazhüvelyesek, gabonafélék) komoly körültekintést igényel az étrend összeállítása során. A különböző alapanyagok tudatos párosításával tudjuk a megfelelő fehérjéket biztosítani a szervezet számára, ezt nevezzük komplettálásnak. Nem szükséges minden étkezés esetében alkalmaznunk, de napi szinten vizsgálva a bevitt tápanyagokat, érdemes kompletten fogyasztani az összes esszenciális aminosavat, a hiányállapotok elkerülésére.

BAKK BRIGITTA
dietetikus


Ha tudni szeretnéd, hogy elég fehérjét fogyasztottál e ma, használd a Majomkenyér VEGÁN FEHÉRJE KALKULÁTORÁT.

Kérdésed van? Írj nekünk a majomkenyer@majomkenyer.hu email címre!

A Majomkenyér VEGÁN termékeit ITT találod.

Kezdőlap » Blog » A dietetikus válaszol: mi az a komplettálás és miért van rá szükség?