Emi szezonja - piaci mustra fűszerekkel

2014-11-11 13:51:01
Beköszöntött a nyári meleg, (mit meleg, kánikula!),  hűsítő könnyed fogásokra vágyunk. A természet is tudja ezt, már piroslik és feketéllik a ribizli, kis tálcákon ott pihen a málna. A zöldségekről nem is beszélve. Eheti recept-túra pikk-pakk (értsd: gyorsan, egyszerűen elkészíthető egészséges) ételekkel.
Cukkiniből levest főzök friss korianderlevéllel, a zökdség egy részét pedig turmixolom a végén sűrítéshez, aki eheti, megdobhatja egy kis joghurttal,  de joghurt helyett lehet több sárga és fehérrépát párolni és pürésíteni, hogy tartalmas legyen a leves.  A friss korianderlevelet a végén tegyük bele.

Sokféle fűszernövényt lehet kapni már cserépben vagy akár kis kötegekben is. A lestyán nagyon finom levesekhez, a kakukkfű húsos, gombás ételekhez, teája jó a torokfájásra. Bazsalikomból nem csak zöld van, hanem mélybordó színű, vagy görögbazsalikom is, ami apró levelű. Paradicsomos ételekhez, pestóhoz, padlizsánhoz, burgonyához is jól illik. A tárkony a ragulevesek jellegzetes fűszere, ha tejszínt nem is teszünk a levesbe csak a tárkony és a citrom bőségesen elegendő egy tányér finom ételhez.

A menta jól illik a limonádéba de például a csicseriborsós salátához is jól jöhet néhány szál. Ha nincs kedv s idő a csicseriborsó áztatásához és főzéséhez (1 éjszaka és 1-1,5 óra ), használjunk konzervet. Pároljunk kevés hagymát és fokhagymát olajon, vágjunk bele gyömbért, mehet bele paradicsom, cukkini, vékonyra szeletelt hagyma, a menta és a csicseriborsó, csavarjuk rá egy citrom vagy lime levét.

Nyári melegben jól jöhet egy saláta rizstésztával is (460 ft /közepes csomag). Uborkát, retket, salátacukkinit összevágunk és citromos – olajos – ecetes, esetleg szójaszószos öntettel meglocsoljuk és hozzákeverjük az elkészült rizstésztát. Aki eszik tengeri dolgokat, pároljon hozzá egy kevés rákot.

Gyorsan elkészül a paprikás krumpli is, fokhagymás uborkasalátával, pirospaprikával, borssal megszórva.

Bedobhatunk a sütőbe rakott krumplinak valót, vagy csak rakott zöldségeket, darált hússal, tojással vagy vegáknak/vegánoknak anélkül.

A padlizsánt meg lehet sütni paradicsommal, ehhez hosszában kell vékony szeletekre vágni a lila zöldséget, majd kicsit elősütni (van aki lesózza, hogy levet eresszen és úgy süti mert kevesebb olajat vesz fel), paradicsomkarikákkal rétegezni a tepsiben, a tetejére egy ki paradicsomszószt (hagymával össze kell párolni a paradicsomot) és már ugorhat is be a sütőbe.

Van már tölteni való paprika is, jó paradicsomosan, főtt krumplival. Paradicsomot is lehet tölteni kapribogyós rizzsel és betolni a sütőbe.

Meggyes-mákos is készülhet mindenféle liszt nélkül. A meggyet a darált mákkal és egy kevés kókuszolajjal össze kell gyúrni és a sütőben jó 40 percig közepes lángon sütni, így már kevésbé lesz leveses. Lehet hozzátenni pelyheket (szója, rizs) így egy kicsit sűrűbb lesz az állaga.

Estére süthetünk egy kis almát fahéjjal megszórva és kevés mézet rácsorgatva, szabad tűzön még jobb, de a lábasban is megteszi.

Ebben a melegben eljött az ideje a hűs limonádéknak, sok mentával esetleg savanykás bogyós gyümölcsökkel, citrommal vagy lime-mal. Sok helyen isznak teát a forróságba, nekünk isn érdemes kipróbálni a mentateát.

0 termék 0 Ft
  • A kosár üres